Sonic Blog

Nije pretjerano aktivan, ali nikad se ne zna...

Sunday, March 06, 2005

Blic recenzije

Vikend je bio odlična prilika da se pročitaju novi stripovi, ali i neki zaostaci od prije. Evo, tako, na programu je pet kratkih mini-recenzija (ili nešto kao podsjetnik-zapisi) o tim stripovima. Klikom na naslovnice može se vidjeti veći sken, pa ako netko ima problema s vidom... :-)

MARTIN MISTERE 54 (broj originala 188): Kraljica od Sabe (2005, Strip-agent) Scenarij: Paolo Morales. Crtež: Paolo Morales i Fabio Grimaldi.
Martin mi je najdraži od svih Bonellijevih junaka i svaki broj bez odgode pročitam odmah kad kupim. Tako sam i ovaj progutao odmah po povratku sa kioska. Kraljica od Sabe je drugi dio (od tri) opet jedne duže nemoguće misterije. Stripovi u nastavcima, u današnje vrijeme, nisu naj-zahvalniji izdavački poduhvati, tako da posebno veseli što Martin redovito izlazi u mjesečnom ritmu. Ova epizoda je vrlo duhovita, iznadprosječno nacrtana i bez rupa u scenariju. Martin je jedan od rjetkih strip naslova koji imaju puno teksta, a da nisu ni trenutka dosadani ili suhoparani. Eh, da... Glavna faca u ovom broju je Java. Go, Java, go!

DYLAN DOG 79 (broj originala 157): San Razuma (2005, Ludens) Scenarij: Paola Barbato. Crtež: Bruno Brindisi.
Standardna epizoda, za prosječnu ocjenu 3. Bilo je puno boljih, ali i dosta lošijih epizoda. Scenarij se u prvom dijelu stripa vrti u mjestu i previše je vremena (stranica) potrošeno na detalje koji u konačnici nisu bitni. Ima i previše nepotrebnih obrata u stripu, koji, umjesto da održavaju ritam priče, ovdje priču samo guše. Rasplet je pomalo brzopleto i nategnuto povezan s ostatkom stripa, ali, na kraju su, ipak, sve scenarijske rupe pokrpane. Najbolja fora u stripu, uzročno-posljednični događaj koji je inicirao ovu Dylanovu avanturu, nažalost, nije najbolje izveden (skoro da uopće nije razrađen), a baš se tu puno moglo napraviti da epizoda bude zapažena. Ovako je brzo zaboravljamo i čekamo novi broj...

DOCTOR MYSTERE: Rat svjetova HC (2005, Strip-agent) Scenarij: Alfredo Castelli. Crtež: Lucio Filippucci.
Albume Doktora Misterije autori rade iz vlastite zabave. Klasičan i univerzalan strip za sve uzraste, prvenstveno je namjenjen drugim štovateljima stripa i imaginacije. Autori unutra odaju počast klasičnim dijelima pulp fantazije, od Baruna Munchausena, preko Tin Tina do serije Star Track. Sve je napravljeno s puno ljubavi, od crteža i boje, do univerzalnog scenarija koji je na trenutke jako duhovit. Doktor Misterija je idealan poklon. Ako ga poklonite svom malom rođaku, njegov tata će uskoro pitati "Jel' imaš još nešto slično?"

ZEKANOVE HVALEVRIJEDNE PUSTOLOVINE: Atomski ubrzivač HC (2004, More Comics) Scenarij i crtež: Lewis Trondheim.
Jedino što zamjeram Trondheimu jest što Zekanovi albumi nemaju barem 100 stranica. Atomski ubrzivač je tako dobar i tako smiješan da sam htio još i još, nakon 40-ak tabli koliko ih ima ovaj album. Zekanovi albumi su parodija na razne junake iz europske strip produkcije, pa je tako ova epizoda hommage liku Spirua. Nisu to klasične parodije bez glave i repa, već parodije napravljene kao potpuno nova epizoda određenog lika. Parodirani tek kroz specifičan Trondheimov crtež. Njegov crtež bi se, u najmanju ruku, mogao ocjeniti kao minimalistički, a opet, u sebi ima nešto "poetsko" i neodoljivo. 'Ajd što prije tiskajte novi album!

LEX LUTHOR: Man Of Steel (1 od 5) (2005, DC) Scenarij: Brian Azzarello. Crtež: Lee Barmejo.
Američko izdanje. Dugo očekivana mini serija konačno je krenula ovog tjedna. Nisam mogao čekati da stigne naručeni primjerak (stiže za mjesec dana), pa sam svesku odmah pročitao na skenu. Luthor je ovdje good guy (ili ga dobro glumi), ali je i dalje frustriran postojanjem superiornog čovjeka, Supermana. Azzovi dijalozi su pravi killeri kojima otvara pitanja o Supermanu što su se odavno trebala naći u stripovima, i ovo je psihološki-analitičan strip, znatno dublji od Superman: For Tomorrow (kojeg paralelno piše, ali za širu publiku). Azz ovdje, u prvom nastavku od pet, ne otkriva u kojem će se smijeru priča dalje razvijati, ali zato otvara nekoliko paralelnih događaja (radnji) od kojih svaki ima provokativan prefiks. Barmejov crtež se odlično uklopio u mračnu i bolesnu atmosferu ovog stripa.